بررسي رابطه بين هوش هيجاني و رضايتمندي زناشويي
دسته بندي :
علوم انسانی »
روانشناسی و علوم تربیتی
چكيده:پژوهش حاضر به بررسي رابطه بين هوش هيجاني رضايت زناشويي مي پردازد.جامعه آماري اين پژوهش از كليه معلمان زن متاهل مقطع راهنمايي شهرستان كرج در سال 86-85 مي باشد.نمونه اين پژوهش به صورت خوشه اي مرحله اي انتخاب شده كه شامل 240 نفر مي باشد.ابزارهاي مورد استفاده در اين پژوهش دو پرسشنامه مي باشد.
1- پرسشنامه هوش هيجاني سرياشيرينگ كه توسط منصوري در ياران ترجمه و هنجار يابي شده است.
2- پرسشنامه رضايت زناشويي هادسون.
بعد از جمع آوري اطلاعات و داده ها آن ها از طريق روش هاي آماري (توصيفي و استنباطي) همچون ضريب همبستگي پيرسون و تحليل واريانس و ضريب تعيين رگرسيون و .. مورد تحليل و تجزيه قرار گرفت. كه نتايج حاكي از آن است كه بين هوش هيجاني و رضايت زناشويي در معلمان زن متاهل مقطع راهنمايي نواحي 4 گانه ي كرج رابطه وجود دارد.همچنين در خلال اين پژوهش رابطه بين هوش هيجاني و موفقيت شغلي هم بررسي شده است كه نتايج نشانگر وجود رابطه بين آن ها مي باشد.
فهرست مطالب:چکیده
فصل اول: كليات پژوهش 1-1 مقدمه
1-2 بيان مسئله
1-3 اهميت پژوهش
1-4 اهداف پژوهش
1-5 فرضيه هاي پژوهش
1-6 تعريف مفاهيم و اصطلاحات
فصل دوم: ادبيات پژوهش 2-1 تاريخچه هوش هيجاني
2-2 تئوري هوش هيجاني سالووي و ماير
2-3 مفاهيم اساسي هوش هيجاني
2-4 مولفه هاي گلمن
2-5 آموزش و يادگيري هوش هيجاني
2-6 رضايت زناشويي
2-7 مدل پنج مرحله اي برچلر
2-8 رضايت زناشويي و هوش هيجاني
2-9 مروري بر تحقيقات انجام شده در زمينه هوش هيجاني و رضايت زناشويي
فصل سوم: روش اجراي پژوهش 3-1 طرح كلي پژوهش
3-2 جامعه آماري
3-3 نمونه آماري
3-4 متغير هاي پژوهش
3-5 ابزارهاي پژوهش
3-6 روش اجراي پژوهش
3-7 روش آماري
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها 4-1 اطلاعات جمعيت شناختي
4-2 نتايج به دست آمده از پژوهش
4-3 اطلاعات بيشتر پژوهش
فصل پنجم: نتيجه گيري 5-1 خلاصه و نتيجه گيري
5-2 بحث در زمينه ي يافته ها
5-3 محدوديت هاي پژوهش
5-4 پيشنهادات نظري
فهرست منابع
پيوست (پرسشنامه ها)
-
راهنمای استفاده:
مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی
-
محتوای فایل دانلودی:
در قالب فایل word و قابل ویرایش