بررسي موانع صادرات مرکبات و ارائه راه کارهايي براي افزايش صادرات

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
مقدمه:
کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شديد آن، افزايش جمعيت کشور، کاهش قدرت خريد، درآمدهاي نفتي در نتيجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوري صنعتي و پيشرفته در راه تجارت با کشورهاي جهان سوم و از همه مهتر پايان پذير بودن منابع طبيعي و از جمله نفت بايد زنگ خطر را براي ما و خصوصاً برنامه ريزان و سياست گذاران اقتصادي کشور به صدا در آورده و ما را به اين باور رسانده باشد که توسعه صادرات غيرنفتي و رهايي يافتن از اقتصاد تک محصولي متکي به درآمد هاي نفتي ضرورتي اجتناب ناپذير است. امروز توسعه صادرات غيرنفتي تنها افزايش درآمدهاي ارزي از طريق صدور انواع کالاهاي ساخته شده و خدمات محدود نمي شود. بلکه توسعه صادرات نقش مهمتري را به عنوان يک استراتژي رشد و توسعه اقتصادي به عهده دارد. در اجراي استراتژي توسعه صادرات بخشهاي مختلف اقتصادي شامل صنعت، معدن، خدمات، بهداشت، کشاورزي، و غيره.... مورد توجه قرار مي گيرد.
با توجه به نکته که کشورمان به دليل شرايط خاص اقليمي و جغرافيايي جزء محدود کشورهاي دنيا است که قابليت بالايي در توليد محصولات کشاورزي داراست و از نظر تنوع در بخش باغداري و محصولات باغي سومين کشور دنيا پس از کشورهاي چين (اول) و ترکيه و آمريکا (مشترکاً دوم) مي باشد. مي توان به عنوان بخشي از استراتژيهاي توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزي و باغداري معطوف شد و با توليد انواع محصولات کشاورزي و باغي علاوه بر تامين نيازهاي داخل به صدور اين محصولات و درآمدي که ارزي حاصل از آن چشم داشت.

فهرست مطالب:
فصل اول: کلیات تحقیق
  
1-1 مقدمه
2-1 تعريف موضوع    
3-1 اهميت موضوع    
4-1 هدف از انتخاب موضوع    
فصل دوم: ادبيات موضوع    
2-1 ساير مطالعات انجام شده    
2-2 تاريخچه مرکبات    
2-3 مشخصات کلي مرکبات    
2-4 درجه بندي جهاني مرکبات    
2-5 شرايط آب و هوايي مناسب کشت و پرورش مرکبات
2-6 احتياجات غذايي درختان مرکبات    
2-7 بررسي وضعيت سطح زير کشت و توليدات مرکبات کشور
2-8 توليد جهاني مرکبات    
2-9 فرآيند صادرات مرکبات    
2-15-1 مراحل قبل از صدور    
2-10 مراحل اداري صادرات ميوه    
2-12 بسته بندي    
2-13 حمل و نقل    
2-14 بازاريابي    
فصل سوم: روش تحقيق    
1-3 مقدمه 
1-3- جامعه آماري
2-3 فرضيات تحقيق    
3-3 روشهاي جمع آوري اطلاعات    
4-3 پرسشنامه
فصل چهارم: تجزيه و تحليل يافته ها    
فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات
    
منابع و مأخذ    
پرسشنامه
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 3455 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 52

حجم فایل:334 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش