بررسی اقتصاد و تبلیغ در سینما

دسته بندي : علوم انسانی » هنر و گرافیک
بخشی از متن:
اقتصاد هر کشور را باید یک کل به هم پیوسته دانست. به عبارتی برای اینکه یک کشور اقتصاد پویایی داشته باشد، باید در تمام بخش ها و زیربخشها با رشد و شکوفایی روبرو شود. به نظر می رسد که حوزه های بسیاری در اقتصاد کشور ما نادیده گرفته شده است.
لازمه بررسی سینما به عنوان بخشی از اقتصاد آن است که بدانیم سینما در دسته بندی کالاها چه نوع کالایی در نظر گرفته می‌شود. در یک دسته بندی کلی کالاها به کالاهای عمومی و خصوصی تقسیم می‌شوند. در این نوشتار قصد داریم به اختصار سینما را به عنوان یک کالای عمومی بررسی کنیم.
کالای عمومی  که گاهی از آن به نام کالای جمع یا کالای اجتماعی یاد می‌شود، کالایی است که همه از مصرف آن منتفع می‌شوند. به این معنی که مصرف هر فرد، سبب کاهش مصرف سایرین از آن نمی‌شود. پارک، اتوبوس، امنیت و ...، نمونه‌هایی از کالای عمومی هستند. کالای عمومی با وجودی که برای بسیاری از شهروندان ضروری است، اما بازار و بخش خصوصی، انگیزه کافی برای تولید آن ندارند؛ چرا که ماهیت این نوع کالاها به گونه‌ای است که افراد پس از ساخته شدن، حاضر نیستند قیمت آن ‌را بپردازند.


دسته بندی: علوم انسانی » هنر و گرافیک

تعداد مشاهده: 4095 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:176 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته هنر و اقتصاد


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش