بررسی مقابله ای ساخت جمله در زبان انگلیسی

دسته بندي : علوم انسانی » زبان های خارجی
مقدمه:
بررسی مقابله ای (Contrastive Analysis) ، شاخه ای از زبانشناسی مقابله ای است که به بررسی تفاوت ها و شباهت های دو یا چند زبان ، در یک لحظه از زمان می پردازد. بنابراین سیر دگرگونی های تاریخی زبان ها مورد توجه این رشته نیست.
بحث زبانشناسی مقابله ای شاید از سال 1876، یعنی زمانی آغاز شد که ویلیام جونز (دانشمند انگلیسی) اعلام کرد که زبان های سانسکریت ، یونانی و لاتین با یکدیگر شبیه بوده و احتمالا ریشه مشترک دارند. پس از وی دانشمندان و زبانشناسان بسیاری راه او را پیموده و آنرا گسترش دادند، اما انتشارِ کتابِ Linguistics Across Cultures توسط رابرت لادو (زبانشناس آمریکایی) در سال 1957 را می توان آغاز زبانشناسی مقابله ای نوین دانست.
لادو کتاب خود را با اشاره به این نکته آغاز می کند که می توان با استفاده از مقایسه روشمند زبان و فرهنگی که باید آموخته شود با زبان و فرهنگ دانش آموز موارد مشکل ساز در آموزش زبان را پیش بینی و تشریح نمود. سپس در فصل نخست کتاب، می گوید : ... یادگیری عناصر آشنا و شبیه در زبان مقصد، نزد دانش آموز، آسانتر و یادگیری عناصر متفاوت، دشوارتر است.

فهرست:
تعریف و آغاز سخن
مراحل بررسی مقابله ای
تراز (رده) صفر ،انتقال (Transfer)
تراز یک : ادغام
(Coalescence)
تراز دو : Underdifferentiation
تراز سه : تفسیر دوباره (Reinterpretation)
تراز چهار : Overdifferentiation
تراز پنج :تقسیم (Split)
معناشناسی (Semantics)
آشنایی با چند اصطلاح
Analysis
Fuzzy Concepts
Prototypes
مشکلی بنام Metaphor
نقش های معنایی:
آواشناسی
آواشناسی گویشی (Articulatory Phonetics):

دسته بندی: علوم انسانی » زبان های خارجی

تعداد مشاهده: 4706 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 22

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب برای دانشجویان رشته های زبان انگلیسی و رشته های مرتبط


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب Word و قابل ویرایش