بررسی تاثیر بلوغ عاطفی در بین دانشجویان پسر ودختر

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

چکیده:

وقتی فرد به مرحله ای از رشد عاطفی رسیده است که می تواند به طور مناسب احساسات مثبت و منفی خودش را در زمان مناسب و به شکلی مناسب بیان کند. به بلوغ عاطفی رسیده است. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد وپیام نور شهرستان شهرکرد می باشد.نمونه آماری با استفاده از نمونه گیری تصادفی 60 نفر بدست آمده و پرسشنامه با استفاده از روش نمونه-گیری تصادفی ساده تعداد 60پرسشنامه جهت پاسخگویی انتخاب گردید. روش پژوهش توصيفي- پيمايشي از شاخه ي ميداني مي باشد، و داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته گردآوري شده است. در اين پژوهش براي بررسي بلوغ عاطفي از پرسشنامه (EMS) از دكتر ياشويرينگ و دكتر ماهيش بهارگاوا و با استفاده از نرم افزار SPSS داده هاي گردآوري شده به كمك آزمون های آماري نظير: آزمون نرمال بودن توزيع داده ها، كولموگروف- اسميرنوف، کای- اسکور و همبستگی و تحلیل واریانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد كه بین بلوغ عاطفی وجنسیت با تی 1.952رابطه معنا دار وجود دارد.همچنین بین بلوغ عاطفی و دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام­نور با میزان f=3.810 وf=24.63رابطه معنادار وجود دارد. همچنین بین عدم ثبات ،بازگشت عاطفی،ناسازگاری واستقلال با بلوغ عاطفی رابطه مثبت ومعنادار وجود دارد.

 

.

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1930 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

حجم فایل:416 کیلوبایت

 قیمت: 50,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فهرست مطالب

    فصل اول : کلیات تحقیق
    مقدمه 2
    1ـ1 بیان مسئله 3
    1-2 اهمیت و ضرورت تحقیق 5
    1-3 اهداف پژوهش 7
    1-3-1هدف اصلی 7
    1-3-2 اهداف فرعی 7
    1ـ4 فرضیه ‌های تحقیق 7
    1-4-1 فرضیه ی اصلی 7
    1-4-2 فرضیه های فرعی 7
    1ـ5 قلمرو پژوهش 8
    1ـ5ـ1 قلمرو مکانی پژوهش 8
    1ـ5ـ2 قلمرو زمانی پژوهش 8
    1ـ5ـ3 قلمرو موضوعی پژوهش 8
    1-6 روش پژوهش 8
    1-7 تعاریف نظری متغیر‌های پژوهش 9
    1-8 ساختار پژوهش 10
    فصل دوم: مبانی نظری تحقیق
    مقدمه 13
    2-1بلوغ 14
    2-2 انواع بلوغ 15
    2-3 سن بلوغ 16
    2-4 بلوغ و بحران عاطفی 17
    2-5 بلوغ و ارتباط با هم سالان 19
    2-6بلوغ و ناسازگاری با والدین 22
    2-7بلوغ و احساسات مذهبی 24
    2-8 تفاوت عاطفی بین بالغان و نابالغان 27
    2-9 ویژگیهای افرادی که به بلوغ نرسیده اند 28
    2-10 سواد عاطفی 30
    2-10-1بلوغ عاطفی در کنار سواد عاطفی 31
    2-10-2رشد عاطفی معیوب 32
    2-10-3 استقلال عاطفی 32
    2-10-4 رشد عاطفی چگونه به وجود می آید ؟ 33
    2-10-5 استقلال عاطفی چگونه شکل می گیرد ؟ 34
    2-11بلوغ عاطفی 35
    2-11-1سه قدم به سمت بلوغ عاطفی: 40
    2-12 روش هایی برای بهبود بلوغ عاطفی 42
    فصل سوم: روش تحقیق
    مقدمه 46
    3-2روش تحقیق 46
    3-3 جامعه آماری وروش نمونه گیری 47
    3-4 حجم نمونه 47
    3-5 روش جمع آوری داده ها 48
    3-6 ابزار گرداوری داده ها 49
    3-7 تكنيك جمع آوري اطلاعات 51
    3-8 آزمون فرض ها 52
    3-9 روش تحلیل داده ها 53
    فصل چهارم: تحلیل آماری
    مقدمه 56
    4-1 توصیف داده های پژوهشی: 57
    4-2 آزمون فرضیات 63
    4-2-1 آمار توصیفی 63
    4-3 تجزیه‌وتحلیل داده ها 63
    4-3-1 آزمون نرمال بودن توزیع داده ها 64
    4-3-2 آزمون فرضيات تحقيق، بر اساس نتايج آزمون آماری 64
    4-4آزمون رتبه بندی فریدمن 69
    فصل پنجم: نتیجه گیری
    مقدمه 71
    5-1 بررسی نتایج فرضیات و آزمون های آماری 71
    5-1-1 بررسی یافته های پژوهش با توجه به آزمون فرض 72
    5-2 بررسی فرضیات: 73
    5-3 مشكلات و محدوديت هاي پژوهش 74
    5-4پیشنهادات 75
    5-4-1پیشنهادات کاربردی 75
    5-4-2 پیشنهادات برای محققین آتی 75
    پیوست 86






    فهرست جداول
    جدول (3-1) طیف پرسشنامه 51
    جدول (3-2) تغيير نمرات 51
    جدول(3-3) سوالات پرسشنامه 52
    جدول(4-1) جنسیت دانشجویان 57
    جدول (4-2) وضعیت تاهل دانشجویان 58
    جدول (4-3) وضعیت سن دانشجویان 59
    جدول (4-4) وضعیت سکونت دانشجویان 60
    جدول (4-5) وضعیت شغلی دانشجویان 61
    جدول (4-6) محل تحصیل دانشجویان 62
    جدول(4-7) آمار توصیفی 63
    جدول (4-8) آمار توصیفی فرضیات 63
    جدول (4-9) آزمون کولموگروف- اسميرنوف 64
    جدول (4-10)آزمون کای - اسکور 65
    جدول (4-11)آزمون کای - اسکور 65
    جدول(4-12) آزمون کای - اسکور 66
    جدول (4-13) آزمون کای - اسکور 66
    جدول (4-14) سطح معناداری 67
    جدول (4-15) آزمون تی 68
    جدول (4-16) نتایج ضرایب همبستگی و اعداد معناداری مدل پژوهش 68
    جدول (4-17) رتبه ها 69
    جدول (4-18) آزمون فریدمن 69


    فهرست نمودارها
    نمودار( 4-1 )جنسیت افراد پاسخگو 57
    نمودار (4-2) وضعیت تاهل 58
    نمودار (4-3) وضعیت سن 59
    نمودار (4-4) وضعیت سکونت 60
    نمودار (4-5) وضعیت شغلی 61
    نمودار (4-6) محل تحصیل 62